Duże zaufanie do produktów żywnościowych wykazują Brytyjczycy, Duńczycy oraz Norwegowie, natomiast niewielkie – mieszkańcy Włoch, Portugalii, a u Niemców poziom zaufania jest względnie niski.
Badania opinii wykazują, że w krajach tych konsumenci są bardzo sceptyczni w stosunku do produktów mięsnych, produktów typu fast food oraz przemysłu przetwórstwa spożywczego. Takie odkrycia ujawniono w opublikowanym niedawno raporcie badawczym „Trust in Food in Europe, A Comparative Analysis” („Zaufanie do Produktów Żywnościowych w Europie, Analiza Porównawcza”). Dane zgromadzono w wymienionych sześciu krajach w ramach unijnego projektu „Trust in Food” (2002-2004). Projekt miał na celu uwidocznienie przyczyn i konsekwencji różnego poziomu zaufania konsumentów w stosunku do produktów spożywczych. Poza badaniami opinii publicznej, prowadzono także badania instytucjonalne w tych sześciu krajach, a także na poziomie UE. Inicjatywa ta wpisuje się w ogólne ramy prac badawczych UE nad reakcjami i zachowaniami konsumentów, czynnikami socjo-ekonomicznymi i demograficznymi, jak również akceptowalnością różnych typów produktów spożywczych.