aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Czas na polskie superowoce! – plany na 2022 rok na łamach i online

18 lutego 2022
Czas na polskie superowoce! – plany na 2022 rok na łamach i online
Przed nami IV edycja projektu „Czas na polskie superowoce!”. Niniejszy materiał opisuje planowany przez KZGPOiW zakres działań w sezonie 2022. Promowane będą korzyści z codziennej konsumpcji owoców jagodowych, w tym ich potencjał w pocovidowej regeneracji organizmu. Producenci stawiają na promocję prostych przepisów, z naciskiem na śniadania i śniadania do szkoły. Przedmiotem trwających właśnie konsultacji jest sposób wsparcia poszczególnych gatunków. Zapraszamy na spotkania online. Są one organizowane w dniach 21-25 lutego, dla plantatorów każdego z gatunków z osobna. W materiale poniżej znajdziecie Państwo linki z zaproszeniami na platformę Zoom.
polska smakuje_pasek (1).jpgCzas na kulinaria
Całoroczna kampania stawia na budowanie świadomości wyjątkowych walorów owoców jagodowych. Pandemia zwiększyła ilość czas jaki konsumenci poświęcają na jedzenie i przygotowywanie posiłków. Smak stał się kluczową korzyścią dla konsumentów. W ramach kampanii planowane są działania promujące wykorzystanie owoców jagodowych w kuchni i pokazujące przyjemność jedzenia.
Owoce jagodowe uważane są za żywność funkcjonalną, tzw. super food, super fruits – po polsku superowoce. Należą do produktów wyjątkowo bogatych w składniki korzystne dla naszego zdrowia i urody. Jako grupa owoców pozwalają budować świadomość roli właściwego odżywiania. Obniżają zawartość cukru we krwi, ryzyko wystąpienia raka, rozwoju chorób układu krążenia. Są częścią oficjalnych rekomendacji żywieniowych w profilaktyce każdej choroby cywilizacyjnej. Komunikację w 2022 roku wzbogaci fakt, iż bogate w polifenole owoce jagodowe wspomagają regenerację pocovidową.
Trzecim ważnym obszarem komunikacji jest kwestia predestynacji. W produkcji wielu gatunków należymy do światowych liderów, w wielu przypadkach jesteśmy realnie największym producentem na świecie. Dotyczy to aronii, czarnej porzeczki czy jagody kamczackiej. Sprzyja nam klimat i doświadczenie w produkcji ogrodniczej. O tym chcą mówić sami producenci. Ma być to element budowy wizerunku producentów i tożsamości branży jagodowej.

Proponowany zakres realizacji projektu Czas na polskie superowoce! w 2022 roku

1. Komunikacja promująca konsumpcję owoców jagodowych
  • Pierwsza konsumpcja – promocja rozpoczęcia sezonu kolejnych gatunków, od truskawki po minikiwi
  • Rosnąca konsumpcja - prezentacje każdego z gatunków dla mediów (od kwietnia do października)
  • Idea jagodowej sztafety – popularyzacja płynnego przechodzenia z sezonu jednego owocu w sezon drugiego, przykład: cieszmy się pełnią sezonu truskawkowego i wypatrujmy pierwszych polskich malin
  • Zaproszenie na plantacje – akcja Czerwiec na plantacjach jagody kamczackiej
  • Dzień Polskiej Borówki z wyborami najmłodszego i najstarszego, powrót do idei spotkania pokoleń
  • Dzień Owoców – idea przewodnia: owoce dla aktywnych
  • Borówkobrania – promocja wśród plantatorów i konsumentów – zaproszenie i relacja w mediach
  • Sierpień miesiącem naturalnej walki z nadciśnieniem – wspólna konferencja z medykami
  • Organizacja międzynarodowego wydarzenia promującego aronię i pozycję Polski w jej uprawie
  • Szkolenie prze.twórców na temat storytellingu - III edycja projektu integrującego przetwórców
  • Promocja przetworów – jesień, zima, wiosna
  • Integracja producentów jagodowych trunków – współpraca przy powstaniu Konkursu jagodowych alkoholi – nalewek, piw rzemieślniczych i coraz popularniejszych win z owoców jagodowych
  • Narodowy Dzień Sportu – prezentacja owoców jagodowych jako część aktywnego tryby życia (wzbogacenie wizerunku superowoców o popularne aktywności fizyczne)
2. Superowoce na talerzu – promocja prostych przepisów z wykorzystaniem owoców jagodowych
  • Obiady na upały – promocja udziału owoców
  • Owoce na grillu – wprowadzenie owoców w okresie letnim
  • Bowle, czyli modne tzw. miski szczęścia
  • Polskie klasyki i innowacje (kuchnie świata)
3. Śniadania i śniadania do szkoły – promocja strategicznych dla owoców jagodowych posiłków
  • Lekkie owocowe śniadania – przepisy
  • Propozycje dla dzieci i uczniów – promocja II śniadań i lunchbox’ów
  • Przekąski do pracy i „w trasę” – wygodne, smacznie i dobrze zbilansowane propozycje
4. Walory prozdrowotne – promocja korzyści z konsumpcji owoców jagodowych  
  • Promocja walorów prozdrowotnych (odporność, regeneracja, uroda i dobre samopoczucie)
  • Promocja walorów w kolejnych porach roku – wiosna, lato, jesień, zima, przednówek
  • Rekomendacje pod tryb życia – dla ludzi aktywnych (amatorów) oraz zapracowanych / zabieganych
  • Dla różnych grup wiekowych - dla dzieci (aktywnych) oraz dla nastolatków, dla seniorów
  • Rekomendacje dla osób z podwyższonym cholesterolem (i w połączeniu z nadciśnieniem) oraz
  • dla wzmocnienia odporności, leczenia endometriozy, cukrzycy ciążowej, dla insulinoopornych

Cele podejmowanych działań

  • zaproszenie do konsumpcji świeżych owoców - otwarcie sezonu, oczekiwanie na kolejne owoce
  • komunikacja „za każdym owocem stoi człowiek” i promocja walorów „każdy owoc jest dla kogoś”
  • promocja atrakcyjności - smak, atrybuty prozdrowotne, miejsce na talerzu, atrakcyjność kulinarna
  • pozycjonowanie w oparciu o wyjątkowo korzystny klimat do uprawy i kompetencje plantatorów
  • prezentacja owoce jako „jagodowa sztafeta” - mówimy o całorocznej pracy i pokazujemy zbiory
  • prezentacja nowych technologii tak by oswajać z coraz wcześniejszą konsumpcją i widokiem tuneli
  • popularyzacja pojęć polskie superowoce oraz hasztaga #PolishSuperFruits
  • promocja stałego miejsca owoców w każdym posiłku - wykorzystanie parasolowej promocji sektora i pełnych rekomendacji żywieniowych w oparciu o talerz*
  • Wsparcie w budowaniu wizerunku poszczególnych gatunków (element konsultacji z producentami)
Wzmocnienie pozycjonowania poszczególnych gatunków odbywać się będzie przy współpracy z producentami. Stąd seria konsultacji dla plantatorów i przetwórców.
Spotkania online przeznaczone są dla plantatorów: agrestu, aronii, borówki, jagody kamczackiej, jeżyn, malin, minikiwi, czarnej i czerwonej porzeczki, truskawki i po raz pierwszy rokitnika.
Oto link do strony z datami spotkań online dla plantatorów. Wszystkie odbędą się w okresie 21-25/02 �� Jak skorzystać z promocji w 2022 roku?



Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez KZGPOiW kampanii „Czas na polskie superowoce! III edycja."

Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.



pasek_logo.jpg

Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw


POWIĄZANE

Nieustannie pojawiają się nowe informacje o przypadkach, w których oszuści wykor...

Już za moment rozpocznie się długo wyczekiwany gorący sezon wakacyjny. Z pomocą ...

Wiele osób posiadających rezydencję podatkową Abu Zabi, Dubaju czy innego emirat...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę