aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Misja Wysokiego Szczebla Komisarza UE ds. Rolnictwa Phila Hogana do Wietnamu, Singapuru i Indonezji

7 listopada 2016

2 listopada br., w stolicy Wietnamu – Hanoi nastąpiło oficjalne rozpoczęcie wizyty delegacji przedstawicieli europejskiego biznesu towarzyszącej Komisarzowi UE ds. Rolnictwa i Rozwoju Wsi Philowi Hoganowi, w której uczestniczy Pani Agnieszka Maliszewska – Dyrektor Polskiej Izby Mleka.

 

Podczas spotkania inaugurującego wizytę w Wietnamie, Singapurze i Indonezji, Komisarz powiedział, że rynek wietnamski oraz pozostałych krajów Wspólnoty ASEAN ma ogromny potencjał i takie spotkania mają stworzyć jeszcze większe możliwości dla europejskich produktów.

 

Spotkania B2B oraz spotkania z przedstawicielami lokalnej administracji to okazja do tego, by Wietnamczykom przybliżyć jakość europejskich produktów i zachęcić do ich kupowania.

 

Komisarz Hogan spotkał się również z Ministrem Rolnictwa Wietnamu, zaś wieczorem odbyła się wspólna kolacja uczestników delegacji z lokalnymi przedsiębiorcami i Komisarzem Hoganem.

 

3 listopada 2016 r. Komisarz UE ds. Rolnictwa Phil Hogan spotkał się z członkami delegacji biznesowej, reprezentującymi sektor mleczarski. Jedynym przedstawicielem polskiej branży mleczarskiej podczas śniadania mlecznego była Pani Agnieszka Maliszewska - Dyrektor Polskiej Izby Mleka. Podczas specjalnego spotkania w wąskim gronie Komisarz Hogan pytał o doświadczenia w zakresie eksportu na rynki Wietnamu, Indonezji i Singapuru.

 

Komisarz Hogan powiedział, że Wietnam jest to bardzo szybko i prognostycznie rozwijający się rynek, z nieustannie rosnącym spożyciem mleka. Około 75 proc. mleka i produktów mlecznych Wietnam musi importować, dlatego warto pomyśleć o rozwijaniu swojego biznesu, z uwzględniłem specyfiki i wymagań wietnamskiego konsumenta. Podczas śniadania wspomniano tez o możliwościach promocyjnych na rynku wietnamskim.

 

3 listopada br. odbyło się również Seminarium dot. Umowy o Wolnym Handlu pomiędzy UE i Wietnamem (EVFTA). Głównym wątkiem seminarium były możliwości eksportowe dla produktów rolno-spożywczych oraz bezpieczeństwo żywności. W spotkaniu uczestniczył Wiceminister Rolnictwa Wietnamu Pan Le Quoc Doanh. Seminarium te zostało zorganizowane przez MUTRAP (European Trade Policy and Investment Support Project), przy współpracy z Wietnamską Izbą Przemysłowo-Handlową. EU MUTRAP to projekt, mający na celu wspieranie dalszej integracji Wietnamu z gospodarką światową oraz systemami handlowymi pozostałych krajów ASEAN, a także wspieranie Ministerstwa Przemysłu i Handlu (MOIT) w rozwijaniu handlu międzynarodowego. Projekt ma również na celu poszerzenie stosunków handlowych i inwestycyjnych pomiędzy UE i Wietnamem.

 

4 listopada br. delegacja biznesowa towarzysząca Komisarzowi Hoganowi rozpoczęła trzeci dzień Misji Wysokiego Szczebla w Ho Chi Minh City. Pani Dyrektor Agnieszka Maliszewska uczestniczyła w seminarium biznesowym na temat prowadzenia biznesu w Wietnamie i kwestiach związanych z dostępem do tego rynku oraz spotkaniach B2B.

 

Ho Chi Minh City jest najludniejszym miastem Wietnamu, jednocześnie ważnym ośrodkiem przemysłowym i węzłem komunikacyjnym. Podczas Seminarium omówiono kwestie dot. wymagań sanitarnych i fitosanitarnych w Wietnamie, lokalnej kultury oraz preferencji konsumentów, a także trendów w handlu detalicznym i kanałach dystrybucji. Przedstawiono również duże możliwości eksportowe, związane z rynkiem wietnamskim. Po południu odbyły się spotkania B2B z przedstawicielami wietnamskich firm z branży spożywczej.

 

Wietnam liczy 93,4 mln mieszkańców, a ok. 25% populacji to osoby w wieku od 0-14 lat. Nieustannie przybywa konsumentów mleka, szczególnie widoczne jest to w miastach. Sektor mleczarski jest jedną z najszybciej rozwijających się branż sektora rolno-spożywczego.

 

W 2015 r. łączny wolumen eksportu produktów mleczarskich z Polski do Wietnamu wyniósł prawie 20 tys. ton. Jego wartość wyniosła ponad 32,3 mln euro. Polskie firmy eksportowały do tego kraju głównie dwa produkty: serwatkę w proszku (56,86% łącznej masy eksportu) oraz odtłuszczone mleko w proszku – OMP (41,02% masy). W niewielkich ilościach eksportowane były jeszcze napoje mleczne (oprócz jogurtu) oraz mleko UHT i ser topiony. W okresie I-VII 2016 eksport ten wyniósł 12,467 tys. ton.


SINGAPUR

 

W niedzielę 6 listopada br. Pani Dyrektor Agnieszka Maliszewska wraz z delegacją biznesową towarzyszącą Komisarzowi Hoganowi rozpoczęła Misję w Singapurze. Dzisiaj tj. w poniedziałek (7 listopada br.) odbyło się seminarium na temat możliwości eksportowych na rynek Singapuru. Po seminarium rozpoczęły się spotkania biznesowe.

 

Podczas seminarium poruszono tematy preferencji konsumentów i lokalnej kultury w odniesieniu do rynku żywności i napojów w Singapurze. Dodatkowo, jednym z tematów seminarium było środowisko regulacyjne w Singapurze pod kątem importu artykułów rolno-spożywczych i napojów. W dalszej części seminarium omówiono kluczowe wyzwania w marketingu i dystrybucji, a także prawa własności intelektualnej (m.in. jak chronić swoją markę w Singapurze).

 

8 listopada br. rozpoczyna się Misja Wysokiego Szczebla w Indonezji, która jest największym krajem Wspólnoty Gospodarczej ASEAN. W programie misji przewidziano m.in. seminaria, spotkania B2B oraz wizytę na targach SIAL Interfood w Dżakarcie.

 

Pani Dyrektor Agnieszka Maliszewska reprezentuję Polską branżę mleczarską podczas Misji Wysokiego Szczebla Komisarza UE ds. Rolnictwa Phila Hogana do Indonezji, Wietnamu i Singapuru w terminie od 2-9 listopada 2016 r. Spośród wielu aplikacji spływających z całej Unii Europejskiej, wyboru delegacji biznesowej, towarzyszącej Komisarzowi dokonała Komisja Europejska, a dokładniej CHAFEA tj. (Agencja Wykonawcza ds. Konsumentów, Zdrowia, Rolnictwa i Żywności). Dyrektor Maliszewska uczestniczyła również w poprzedniej Misji Wysokiego Szczebla Komisarza Hogana do Chin i Japonii w kwietniu 2016 r.

 

Udział w Misji Wysokiego Szczebla jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

 

Misja ta ma na celu promocję europejskich produktów rolno-spożywczych na rynkach Indonezji, Wietnamu, Singapuru, a jednocześnie całej Wspólnoty Gospodarczej ASEAN. W programie zaplanowano liczne wydarzenia, mające na celu promocję europejskich produktów spożywczych. Wśród nich m.in. seminaria, spotkania B2B, konferencje prasowe, prezentacje produktów i ofert handlowych, seminaria biznesowe, spotkania z sieciami handlowymi i inne.

 

Zapraszamy serdecznie do odwiedzania strony Polskiej Izby Mleka – www.izbamleka.pl, na której zamieszczane są najaktualniejsze informacje dot. Misji Wysokiego Szczebla.

Polska Izba Mleka


POWIĄZANE

Projektowanie ogrodów to piękna pasja, a jednocześnie cenna umiejętność. Pozwala...

Jak na razie, jedynym dokumentem pod którym podpisała się strona rządowa są usta...

Parlament UE przyjął nowe przepisy, które sprawią, że opakowania staną się bardz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę