dnikukurydzy_210818
Agrolok_60918

Polska borówka i borówkowe piwo rzemieślnicze na Global Berry Congress

21 marca 2018
Polska borówka i borówkowe piwo rzemieślnicze na Global Berry Congress

Global Berry Congress odbywa się w dniach 19-21 marca w Rotterdamie. To najważniejsze coroczne wydarzenie branży jagodowej. Spotykają się tu wszyscy członkowie globalnego łańcucha dostaw. Plantatorzy, dostawcy, importerzy, dystrybutorzy i detaliści, 400 kluczowych osób z 36 krajów.

 

Kongres rozpoczęło przyjęcie, na którym goście z całego świata mieli okazję degustować borówkowe piwa SALAMANDER Blueberry Berliner Weisse i ART#16 Blueberry Foreign Extra Stout Nitro. Uwarzyli je we Wrocławiu piwowarzy Browaru Stu Mostów i plantatorzy Polish Berry Cooperative – polscy liderzy eksportowej ekspansji i promotorzy branżowej współpracy.

 

- Przed nami omówienie źródeł sukcesu owoców jagodowych i nowe trendy w szybko rozwijającym się sektorze. Liczymy na ciekawe dyskusje na temat technologii produkcji, marketingu i sprzedaży – mówi Dariusz Zęgota, odpowiedzialny za zapewnienie jakości w Podkarpackiej Grupie Producentów Borówki ELLIOT, która jest częścią Polish Berry Cooperative.

 

- Na pewno pojawi się temat nowych regionów produkcyjnych oraz wpływu Brexitu na eksport owoców jagodowych, w tym z Polski – mówi Agata Małkiewicz, dyrektor sprzedaży Polish Berry Cooperative.

 

- Osobiście liczę na to, że zostanie poruszony temat wyzwań, z jakimi musimy się zmierzyć w przyszłości na rynku owoców jagodowych. Takim wyzwaniem jest wzrost światowej produkcji borówki i związana z tym konieczność intensyfikacji działań promocyjnych ukierunkowanych na wzrost spożycia tych owoców - mówi Dominika Kozarzewska, Prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”, członek PBC.

 

Zmiany w borówkowym świecie nabrały tempa. O globalnej eksplozji produkcji niebieskich jagód wiele mówiło się już podczas tegorocznej Konferencji Borówkowej w Polsce. Okresy w roku, gdy jeden kraj dominował w światowej podaży owoców borówki też powoli odchodzą w przeszłość.

Najważniejszym wyzwaniem jest zrównoważony rozwój rynku. Brak pozostałości środków ochrony roślin, wysoka jakość dla konsumentów, rozwój produkcji, która nie wyprzedza rozwoju popytu oraz problem siły roboczej i plastikowych opakowań. To są wyzwania, które dotyczą całego świata.

 

Polska postrzegana jest jako kluczowy dostawca borówki na wymagające rynki. Naszym atutem jest jakość, produkcja na terenach czystych ekologicznie, ręczny zbiór i współdziałanie plantatorów. Wypracowywane najwyższe na świecie standardy produkcyjne, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.

 

Nowy, opracowany w Polsce, standard zbioru jest promowany wśród polskich plantatorów i wzbudza zainteresowanie za granicą. W ubiegłym roku branżowa prasa opisywała ekspansje polskiej borówki w Azji i edukację konsumentów w Polsce, w tym promocję daty rozpoczęcia sezonu, 1 LIPCA – Dzień Polskiej Borówki, czyli World Day of Polish Blueberries.

 

Browar Stu Mostów jest liderem w eksporcie i ilości międzynarodowych kooperacji. Od lat buduje most pomiędzy piwem i owocami. Jest  jednym z bardziej doświadczonych browarów wykorzystujących owoce jako dodatek. Browarnicy cenią doświadczenie plantatorów, wiedzę na temat walorów i odmian.

 

Piwo rzemieślnicze, podobnie jak borówki, jest dziś eksportową wizytówką. Obie branże łączy jakościowe podejście i innowacyjność. Borówkowe piwo nagazowane azotem jest dobrym tego przykładem.

 

Biuro prasowe Polish Berry Cooperative


POWIĄZANE

Zapraszamy do obejrzenia kolejnego odcinka z cyklu: Rolniku, co zrobić aby zarob...

Od 15 października do 13 listopada 2018 r. będzie można składać w oddziałach reg...

Cztery konie za łączną kwotę 60 tys. euro sprzedano w niedzielę podczas II aukcj...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę