Polska borówka i borówkowe piwo rzemieślnicze na Global Berry Congress

21 marca 2018
Polska borówka i borówkowe piwo rzemieślnicze na Global Berry Congress

Global Berry Congress odbywa się w dniach 19-21 marca w Rotterdamie. To najważniejsze coroczne wydarzenie branży jagodowej. Spotykają się tu wszyscy członkowie globalnego łańcucha dostaw. Plantatorzy, dostawcy, importerzy, dystrybutorzy i detaliści, 400 kluczowych osób z 36 krajów.

 

Kongres rozpoczęło przyjęcie, na którym goście z całego świata mieli okazję degustować borówkowe piwa SALAMANDER Blueberry Berliner Weisse i ART#16 Blueberry Foreign Extra Stout Nitro. Uwarzyli je we Wrocławiu piwowarzy Browaru Stu Mostów i plantatorzy Polish Berry Cooperative – polscy liderzy eksportowej ekspansji i promotorzy branżowej współpracy.

 

- Przed nami omówienie źródeł sukcesu owoców jagodowych i nowe trendy w szybko rozwijającym się sektorze. Liczymy na ciekawe dyskusje na temat technologii produkcji, marketingu i sprzedaży – mówi Dariusz Zęgota, odpowiedzialny za zapewnienie jakości w Podkarpackiej Grupie Producentów Borówki ELLIOT, która jest częścią Polish Berry Cooperative.

 

- Na pewno pojawi się temat nowych regionów produkcyjnych oraz wpływu Brexitu na eksport owoców jagodowych, w tym z Polski – mówi Agata Małkiewicz, dyrektor sprzedaży Polish Berry Cooperative.

 

- Osobiście liczę na to, że zostanie poruszony temat wyzwań, z jakimi musimy się zmierzyć w przyszłości na rynku owoców jagodowych. Takim wyzwaniem jest wzrost światowej produkcji borówki i związana z tym konieczność intensyfikacji działań promocyjnych ukierunkowanych na wzrost spożycia tych owoców - mówi Dominika Kozarzewska, Prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”, członek PBC.

 

Zmiany w borówkowym świecie nabrały tempa. O globalnej eksplozji produkcji niebieskich jagód wiele mówiło się już podczas tegorocznej Konferencji Borówkowej w Polsce. Okresy w roku, gdy jeden kraj dominował w światowej podaży owoców borówki też powoli odchodzą w przeszłość.

Najważniejszym wyzwaniem jest zrównoważony rozwój rynku. Brak pozostałości środków ochrony roślin, wysoka jakość dla konsumentów, rozwój produkcji, która nie wyprzedza rozwoju popytu oraz problem siły roboczej i plastikowych opakowań. To są wyzwania, które dotyczą całego świata.

 

Polska postrzegana jest jako kluczowy dostawca borówki na wymagające rynki. Naszym atutem jest jakość, produkcja na terenach czystych ekologicznie, ręczny zbiór i współdziałanie plantatorów. Wypracowywane najwyższe na świecie standardy produkcyjne, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.

 

Nowy, opracowany w Polsce, standard zbioru jest promowany wśród polskich plantatorów i wzbudza zainteresowanie za granicą. W ubiegłym roku branżowa prasa opisywała ekspansje polskiej borówki w Azji i edukację konsumentów w Polsce, w tym promocję daty rozpoczęcia sezonu, 1 LIPCA – Dzień Polskiej Borówki, czyli World Day of Polish Blueberries.

 

Browar Stu Mostów jest liderem w eksporcie i ilości międzynarodowych kooperacji. Od lat buduje most pomiędzy piwem i owocami. Jest  jednym z bardziej doświadczonych browarów wykorzystujących owoce jako dodatek. Browarnicy cenią doświadczenie plantatorów, wiedzę na temat walorów i odmian.

 

Piwo rzemieślnicze, podobnie jak borówki, jest dziś eksportową wizytówką. Obie branże łączy jakościowe podejście i innowacyjność. Borówkowe piwo nagazowane azotem jest dobrym tego przykładem.

 

Biuro prasowe Polish Berry Cooperative


POWIĄZANE

Senat w piątkowym głosowaniu poparł trzy doprecyzowujące poprawki do ustawy o oc...

Na wniosek ministra Jana Krzysztofa Ardanowskiego Komisja Europejska przygotował...

840 tys. dolarów dotacji przeznaczył rząd kanadyjski na rozwój systemu skanowani...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę