aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Polskie firmy branży mleczarskiej na Targach SIAL 2019

25 marca 2019
Polskie firmy branży mleczarskiej na Targach SIAL 2019

W dniach 14-16 maja 2019 r. polskie firmy branży mleczarskiej po raz kolejny wezmą udział w targach SIAL China w Szanghaju.

Rozłożone są na 162.000 m2., Targi SIAL China są wiodącą platformą wymiany handlowej rynku żywności w Azji i trzecią pod względem wielkości na świecie. W ubiegłym roku 2018 w Targach SIAL wzięło udział 3.400 firm i 110.635 specjalistów sektora z całego świata.

Polskie produkty mleczne obecne są na rynku chińskim od dłuższego czasu. Chińscy konsumenci cenią sobie przede wszystkim walory odżywcze oraz wysoką jakość i bezpieczeństwo składników polskiego mleka. Głównym produktem eksportowym jest serwatka proszkowana. Zgodnie z wstępnymi, niepublikowanymi danymi Min. Finansów, w 2018 r. Polska wysłała do Chin ponad 32 tys. ton, co stanowiło ok. 15% całego eksportu tego produktu z Polski, a Chiny uplasowały się na 2 miejscu, po Holandii, wśród odbiorców polskiej serwatki. Hitem eksportowym ostatnich lat jest też polskie mleko pitne, którego eksport z poziomu 376 ton w 2012 r. urósł do 33 tys. ton w 2018 r., o 8660% więcej i o 50% więcej w porównaniu z 2017 r. W dalszej kolejności do Chin Polska eksportuje również proszki mleczne (około 1 tys. ton w 2018 r., zgodnie z wstępnymi, niepublikowanymi danymi Min. Finansów) oraz, ostatnio także jogurty i sery, szczególnie topione.

Ze strony chińskich importerów obserwuje się także rosnące zapotrzebowanie na materiały paszowe, a przede wszystkim na serwatkę w proszku i permeat serwatkowy. Zgodnie z prognostyką Polskiej Izby Mleka, jest szansa, że w najbliższych miesiącach br. dojdzie do skutku długo oczekiwana kontrola chińskich służb weterynaryjnych w zakładach mleczarskich produkujących np. parmeat serwatkowy. Umożliwi to eksport permeatu serwatkowego i serwatki na cele paszowe do Chin.

Na Targach SIAL w Szanghaju będzie możliwość spotkania polskich producentów i dystrybutorów produktów mlecznych w hali E4, na stoisku D001. Zainteresowanych spotkaniem B2B z przedstawicielami poszczególnych firm oraz Polskiej Izby Mleka prosimy o kontakt mailowy: trademilk@cooperbras.com. Szczegóły na stronie http://www.trademilk.eu/SIAL_2019,8032,8032,pl.html.

Projekt „Mleczne skarby”, realizowany przez Polską Izbę Mleka, jest finansowany od 2018 r. ze środków Funduszu Promocji Mleka. Jest on kontynuacją programu informacyjno-promocyjnego Trade Milk, finansowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej, Rzeczypospolitej Polskiej oraz Funduszu Promocji Mleka.

Polska Izba Mleka


POWIĄZANE

Jak na razie, jedynym dokumentem pod którym podpisała się strona rządowa są usta...

Parlament UE przyjął nowe przepisy, które sprawią, że opakowania staną się bardz...

Przy 428 głosach za, 131 przeciw i 44 wstrzymujących się, posłowie poparli przed...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę