Polskie firmy na Targach SIAL CHINA 2018

4 kwietnia 2018
Polskie firmy na Targach SIAL CHINA 2018

16 maja br.rusza kolejna edycja targów żywności SIAL w Szanghaju. Targi są czwartą pod względem wielkości tego typu imprezą na świecie. Tereny wystawiennicze podzielone będą na 14 hal, rozłożonych na blisko 162.000 m2. Szacuje się że w bieżącym roku w Targach weźmie udział ponad 3.400 firm i 110.000 specjalistów sektora repezentujących ponad 67 krajów.

W Targach weźmie udział także delegacja firm z Polski, między innymi OSM Piątnica, SOT Przemysłu Mleczarskiego, SM Mlekovita, SM Spomlek, Bartex, Polish Dairy oraz przedstawiciele Polskiej Izby Mleka. Stoisko polskie będzie można odwiedzić w hali E5. Na stoisku będzie możliwość poznania oferty polskich producentów mleka i przetworów mlecznych oraz nawiązania bezpośrednich kontaktów biznesowych.

Produkty mleczarskie z Polski cieszą się rosnącym powodzeniem chińskich konsumentów. Potencjał wzrostu w tym sektorze jest ogromny i wciąż jeszcze nie do końca wykorzystany.

Chiński rynek mleka jest nadal do zdobycia przez polskie przedsiębiorstwa mleczarskie. To, że nie eksportujemy tam w ilościach, które byłby emanacją wielkości naszej całej branży mleczarskiej, wynika z faktu, że polskie firmy mleczarskie uczą się jeszcze chińskiego konsumenta”. - mówi Jacek Strzelecki, ekspert ds. chińskiego rynku rolnego oraz rolno-spożywczego. „Chińczycy wymagają ,poza samym produktem: mleko, jogurt, ser ( oferta jak i konkurencja w tym zakresie w Chinach jest ogromna), dodatkowej wartości pod postacią białka, witamin, wartości odżywczych, wysokiej jakości, bezpieczeństwa i pewności, rzetelności składników po odpowiedniej cenie. Potrzebują również poczucia klasy i wyjątkowości. Te polskie firmy mleczarskie, które będą potrafiły Chińczykom zaoferować nie tylko same produkty, ale wartość dodaną, rozbudują swój rynek w Państwie Środka.”

Tab. Chiński rynek mleka

Pogłowie

krów mlecznych

(stan koniec 2016 r.)

Spożycie mleka

per capita

(stan koniec 2016 r.)

Produkcja mleka

(stan na koniec 2017 r.)

Średnia cena

1 litra mleka

(stan na koniec 2017 r.)

 

15 mln sztuk

 

36,6 kg

 

35 mln 400 tys. ton

(r/r -1,6%)

 

9 juanów (4,80 zł)

 

Źródło: Chiński urząd statystyczny NBS.



Program Mleczne Skarby, który jest kontynuacją programu informacyjno-promocyjnego TRADE MILK, finansowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej, ma na celu promocję polskich produktów mleczarskich na rynku chińskim, podkreślanie ich wysokiej jakości oraz unikalnego smaku, uzyskanego dzięki ekologicznym i naturalnym technologiom produkcji. Program Mleczne Skarby, sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka,  realizuje Polska Izba Mleka.

Szczegółowe informacje na temat programu i oferty polskich producentów nabiału oraz materiały dla mediów dostępne są na stronie http://www.trademilk.eu/pl.html.



Polska Izba Mleka


POWIĄZANE

Już 11 października br. na targach BIOEXPO 2019 rozpocznie się największy w Pols...

10 października 2019 r. w Warszawie odbyła się konferencja reprezentantów najwię...

Minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski otworzył nowy terminal eksportowy cu...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę