GUS_230920_750x100_stat

Jak to napisać?

12 października 2001

Pierwszym kontaktem pracodawcy z osobą poszukującą pracy są najczęściej przesłane dokumenty – list motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV). Są to dokumenty, które stanowią integralną całość. Od staranności ich przygotowania zależy, czy pracodawca zdecyduje się zaprosić nas na osobiste spotkanie. 

Oferta chcę pracować u was, cześć jest szczera, ale nie świadczy o profesjonalizmie przyszłego pracownika. 

Zachęcamy do lektury krótkiego poradnika, który możemy zaprezentować na naszych stronach dzięki życzliwości internetowego serwisu pracy www.jobaid.pl

 

Curriculum Vitae | List motywacyjny

Przykłady Curriculum Vitae

PRZYKŁAD 1

                                        Curriculum Vitae

Dane personalne:
Imię i nazwisko:        
Adres:                      
                                 
Telefon kontaktowy:  
                                 
Stan cywilny: 
Wiek: 

Anna Kowalska 
ul. Orzechowa 5/2
02–743 Warszawa
0 601 72–80–93
(022) 69–56–890 (wieczorem)
panna
27 lat

Wykształcenie:
1993-1996 Uniwersytet Wrocławski, Wydziału Zarządzania i Marketingu; Dyplom Licencjata,
Temat pracy: "Nowoczesne formy zarządzania małych przedsiębiorstw".
1993-1994 Szkoła Asystentek i Sekretarek we Wrocławiu;
Dyplom ukończenia uczelni ze specjalizacją organizacja pracy biura.

Doświadczenia zawodowe:
od stycznia 1999 ELEKTRIS S.A. we Wrocławiu;
asystentka ds. biurowych
– organizacja pracy kilkunastoosobowego biura;
– odpowiedzialna za umowy z firmami sprzątającymi dostawcami
1997-1998 FORD S.A. Wrocław;
asystentka dyr. ds. sprzedaży
– odpowiedzialna za organizację pracy dyr. ds. sprzedaży i organizację pracy recepcji
1996-1997 MBI Polska we Wrocławiu
recepcjonistka
– odpowiedzialna za podział korespondencji i obsługę klientów

Znajomość języków:
Język angielski – biegle w mowie i piśmie
Język niemiecki – poziom podstawowy

Umiejętności:
– umiejętność organizacji pracy biura;
– doświadczenie we współpracy z firmami sprzątającymi i dostawcami,
– umiejętność samodzielnego i efektywnego planowania,
– dyspozycyjność, energiczność, rzetelność,
– znajomość środowiska Windows,
– umiejętność obsługi urządzeń biurowych.

PRZYKŁAD 2

                                        Curriculum Vitae

Dane personalne:
Imię i nazwisko:        
Adres:                      
                                 
Telefon kontaktowy:  
                                 
Stan cywilny: 
Wiek: 

Dawid Lewandowski
ul. Orzechowa 5/2
02–743 Poznań
0 601 72–80–93

żonaty
31 lat

Wykształcenie:
1988-1993 Politechnika Poznańska, Wydział Mechaniczny;
Specjalizacja: Technologia przetwórstwa tworzyw sztucznych;
Tytuł: Magister inżynier mechanik
– Dwumiesięczna praktyka studencka w firmie Neynaber Chemie Henkel Gruppe – produkcja stabilizatorów i środków pomocniczych do przetwórstwa
PCV (praca w dziale produkcyjnym, kontroli jakości oraz wdrożeń);
– Dwumiesięczna praktyka studencka w firmie M.O.L. Niemcy – produkcja uszczelek gumowych (praca w dziale produkcji i kontroli jakości).
1984-1988 Technikum Mechaniczne w Poznaniu;
Tytuł: Technik mechanik
Udział w ogólnopolskim finale Olimpiady Wiedzy Technicznej w 1987 r.

Doświadczenia zawodowe:
1996-1998 CASTROLIX w Poznaniu
Z–ca dyrektora ds. technicznych
– Wprowadzanie nowych technologii – pierwsza w Polsce linia do produkcji rur strukturalnych – wartość inwestycji U$ 500 000.
Udział w szkoleniach w Kanadzie, Niemczech – współpraca z najlepszymi producentami maszyn do przetwórstwa PCV – Battenfeld, Corma, SICA.
– Prowadzenie inwestycji: "Produkcja systemu rur i kształtek kanalizacyjnych"oraz budowa nowej hali produkcyjnej. Wartość inwestycji U$ 1 000 000.
– Prowadzenie szkoleń technicznych dla wykonawców rurociągów. Przeprowadzenie prezentacji Power Point.
1996-1999 CASTROLIX w Poznaniu
Szef produkcji
– Wprowadzanie systemu rozliczania pracowników i surowców.
– Prowadzenie inwestycj – zakup nowych form wtryskowych, zakup linii do wytłaczania rur firmy WEBER.
1996-2000 CASTROLIX w Poznaniu
Technolog
– Wprowadzanie nowej technologii produkcji rur ciśnieniowych z PCV
– Budowa nowoczesnej surowcowni – zaprojektowanie transportu tworzywa, układu naważania, prowadzenie inwestycji.
– Wprowadzanie kart technologicznych oraz kart kontroli wyrobów.
– Wprowadzanie nowych receptur dla rynien dachowych – profile i kształtki.
– Zmniejszenie o 50% ilości odpadów.

Umiejętności:
Znajomość oprogramowania: AutoCAD, Excel, Word, ACCES, Power Point.

Języki: 
Język niemiecki – biegle w mowie i piśmie
Język angielski – poziom dobry
Język francuski – poziom podstawowy

PRZYKŁAD 3

                                            Curriculum Vitae

Dane personalne:
Imię i nazwisko:        
Adres:                      
                                 
Telefon kontaktowy:  
                                 
Stan cywilny: 
Wiek: 

Agnieszka Ptak
ul. Agrestowa 5/2, 
02–743 Warszawa
0 601 72–80–00

panna
28 lat

Wykształcenie:
1996-1997 Program "Copernic" – w ramach stypendium Rządu Francuskiego roczne podyplomowe studia w zakresie zarządzania i ekonomii na prestiżowych francuskich wyższych uczelniach przy udziale renomowanych przedsiębiorstw francuskich.
1990-1995 SGH – Wydział: Handel Wewnętrzny
Kierunek: Organizacja i Zarządzanie
Temat pracy magisterskiej: "Rozwój doradztwa personalnego w Polsce na tle transformacji rynku pracy"

Doświadczenia zawodowe:
1997-1999 KOSMEOR Sp. z o.o. (Filia L'Oreal Paris w Polsce)
od maja '99 Product Manager L'Oreal Plenitude
od lipca '99 Product Manager Maybelline
– lansowanie nowych produktów;
– opracowanie akcji promocyjnych, współpraca z agencjami w zakresie projektów materiałów reklamowych oraz adaptacji reklam prasowych i telewizyjnych;
– analiza rynku, wyników sprzedaży oraz stanów magazynowych a na ich podstawie sporządzanie prognoz sprzedaży, przygotowywanie budżetu
maj-czerwiec1997 L'OREAL PARIS
Stażystka w dziale marketingu Europy Centralnej i Wsch.
Praca nad materiałami reklamowymi – koordynacja projektów wielojęzycznych; przygotowywanie lansowania kosmetyków kolorowych L'Oreal Perfection na Ukrainie (plany sprzedaży, merchandising).
luty-maj 1996 RORER Sp. z o.o. Warszawa
Asystentka w dziale leków
Administracja sprzedaży; sporządzanie prognoz i sprzedaży;
kontakty z przedstawicielami medycznymi; organizacja szkoleń i konferencji.
styczeń'95 - maj '96 ECOLAB Sp. z o.o. Warszawa
Asystentka kierownika ds. sprzedaży
Sporządzanie ofert dla nowych klientów, analiza sprzedaży; gospodarka magazynowa i składanie zamówień; tłumaczenie i przygotowywanie materiałów informacyjnych i reklamowych
luty-grudzień '94 HIT–IC Warszawa
Tłumacz (j. niemiecki)
Tłumaczenia ustne; zapewnienie komunikacji pomiędzy niemieckim a polskim kierownictwem.

Języki: 
Język niemiecki – biegle w mowie i piśmie (2 letni pobyt w Niemczech)
Język angielski – poziom dobry (6–miesięczny staż językowy w Anglii)
Język francuski – poziom dobry (roczny pobyt we Francji)

Znajomość obsługi komputera (Word, Exel)
Prawo jazdy kat. B


POWIĄZANE

"Kolejny staż bez szans na pracę, ale lepsze to niż siedzenie w domu", "Gdyby ni...

Stopa bezrobocia w Polsce już jest jednocyfrowa, a perspektywy na kolejne miesią...

Zainteresowanie szkoleniem zorganizowanym przez Departament Oceny Projektów Inwe...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę