aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

W pandemii generujemy więcej śmieci. Segregacja i recykling ważniejsze niż kiedykolwiek

2 lipca 2020
W pandemii generujemy więcej śmieci. Segregacja i recykling ważniejsze niż kiedykolwiek

Ponad 8 milionów ton plastikowych odpadów każdego roku trafia do mórz i oceanów. Tymczasem z powodu pandemii COVID-19 i społecznej izolacji ilość śmieci – w tym z tworzyw sztucznych - produkowanych przez gospodarstwa domowe ostatnio znacznie się zwiększyła. To sprawia, że ryzyko dalszego zanieczyszczenia środowiska też jest wyższe. Właściwe segregowanie odpadów jest więc w obecnej sytuacji szczególnie istotne. Na kwestię odpowiedniego gospodarowania odpadami w taki sposób, żeby plastik mógł zostać przetworzony i nie przedostał się do otoczenia, zwraca uwagę Procter & Gamble – jeden z największych producentów artykułów codziennego użytku.

  • Przebywając więcej czasu w domach, generujemy w nich więcej śmieci, w tym z tworzyw sztucznych
  • Odpowiednia segregacja odpadów pozwoli nam uniknąć dalszego zanieczyszczenia m.in. lasów, brzegów jezior czy nadmorskich plaż – miejsc, gdzie wielu z nas planuje spędzić tegoroczne wakacje
  • W działania na rzecz eliminowania odpadów ze środowiska, a także ograniczenia zużycia pierwotnego plastiku i jego recyklingu angażuje się firma Procter & Gamble, do której należą m.in. takie marki jak Ariel, Vizir, Lenor, Pantene czy Head & Shoulders
  • P&G aktywnie wspiera odpowiedzialną konsumpcję i promuje wykorzystywanie surowców wtórnych.
 


Firma zebrała swoje cele i zobowiązania w globalnej strategii „Ambicja 2030”, prowadzi także lokalne programy proekologiczne

Walka o czyste środowisko to wspólna odpowiedzialność nas wszystkich. W działania na rzecz poprawy stanu środowiska naturalnego angażuje się także Procter & Gamble, producent takich marek jak Ariel, Pampers, Gillette, Head & Shoulders. Firma jest m.in. partnerem kampanii „Sprzątanie Świata – Polska”, którą od 26 lat realizuje Fundacja Nasza Ziemia. W ramach tego przedsięwzięcia w całej Polsce organizowane są akcje sprzątania terenów miejskich, parków, lasów, brzegów jezior czy bałtyckich plaż. Podczas ostatniej akcji terenowej posprzątane zostały nadmorskie tereny w Międzyzdrojach, Świnoujściu i Dziwnowie, w tym miejsca leżące na terenie Wolińskiego Parku Narodowego. Na tamtejszych plażach i w ich okolicach tylko w jeden dzień wolontariusze uzbierali ok. 570 kg śmieci, które zostały następnie przekazane do utylizacji i recyklingu.

- Przez ostatnie kilka miesięcy spędzaliśmy znacznie więcej czasu w naszych domach. Wykonywaliśmy w nich czynności związane z pracą, nauką, dbając o czystość w domu i codzienną higienę. Wytwarzaliśmy także więcej odpadów - mówi Justyna Rymkiewicz, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble. – Chcemy zwrócić więc uwagę, jak istotna jest odpowiedzialna konsumpcja i odpowiednie segregowanie odpadów we wszystkich obszarach naszej codzienności. To daje odpadom szansę na drugie życie i zapobiega przedostawaniu się ich do środowiska naturalnego. To, czy będziemy się cieszyć czystym otoczeniem podczas wakacyjnego wypoczynku na plażach lub w lasach, zależy od nas – kontynuuje Justyna Rymkiewicz.

Dla firmy Procter & Gamble jednym z priorytetów jest to, żeby żadne jej opakowanie nie trafiło do oceanów. Koncern zawarł swoje cele i zobowiązania związane z redukcją zużycia pierwotnego plastiku, jego ponownym wykorzystaniem oraz recyklingiem w globalnej strategii „Ambicja 2030”.

  • P&G zobowiązała się m.in., że do 2030 roku ilość pierwotnego plastiku wykorzystywanego w opakowaniach jej produktów zmniejszy się o 50%. Aby to osiągnąć, firma będzie produkować lżejsze opakowania, zwiększać zawartość materiałów pochodzących z recyklingu, lub też, tam gdzie to możliwe, stosować alternatywne materiały.
  • Marki Procter & Gamble z kategorii produktów do prania, w tym Ariel, Lenor i Vizir, zobowiązały się zmniejszyć do 2025 roku ilość plastiku w swoich opakowaniach w Europie o 30%. Ilość surowca, jaką dzięki temu uda się zaoszczędzić, odpowiada rzędowi plastikowych butelek dłuższemu niż równik.
  • P&G planuje, że do 2022 roku wszystkie opakowania środków do prania firmy, a do 2030 produktów wszystkich marek koncernu, mają podlegać recyklingowi w 100 procentach. Poza tym firma intensywnie zwiększa zawartość odzyskanego plastiku w swoich opakowaniach. Sama marka Ariel w ciągu najbliższych pięciu lat planuje dzięki recyklingowi zaoszczędzić taką ilość plastiku, jaka wystarczyłaby do wyprodukowania 200 milionów butelek z nieprzetworzonego surowca. Jeszcze przed końcem 2020 r. butelki produktów tej marki mają składać się nawet w 50% z recyklatu.
  • Procter & Gamble angażuje się w liczne partnerstwa, dzięki czemu wprowadza wiele innowacji w trosce o planetę. We współpracy z TerraCycle i SUEZ koncern stworzył innowacyjne opakowanie szamponu - Head & Shoulders Beach Bottle, wykonane częściowo z plastiku zebranego na plażach w Europie. Zebrane i przetworzone odpady plastikowe stanowią 20% butelki, a opakowanie nadaje się do recyklingu.

- Wierzymy, że nasze działania w obszarze gospodarki obiegu zamkniętego mogą mieć realny, pozytywny wpływ na środowisko. Nasze lokalne działania są tego najlepszym przykładem: żadna z fabryk P&G nad Wisłą nie wysyła odpadów na składowiska. Wszystkie odpady produkcyjne otrzymują drugie życie. W fabryce Gillette w Łodzi produkujemy z nich między innymi plastikowe pojemniki i doniczki, a warszawska fabryka Pampers przerabia odpady na kartony, papier czy folię budowlaną – mówi Justyna Rymkiewicz.

Więcej informacji oraz przykładów działań Procter & Gamble i jej marek w obszarze zrównoważonego rozwoju można znaleźć pod adresem https://pl.pg.com/zrownowazony-rozwoj/.

 

infowire.pl


POWIĄZANE

Sekrety bezpiecznych transakcji online: Najlepsze praktyki dla użytkowników syst...

Jak wynika z najnowszego sondażu, 76,1% Polaków na co dzień oszczędza na zakupac...

Folia stretch jest niezwykle wszechstronnym materiałem, który ma szereg różnych ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę