Dobry partner w biznesie to najlepsza wizytówka firmy

12 października 2020
Dobry partner w biznesie to najlepsza wizytówka firmy

Potrzeba jest matką wynalazków, a w przypadku działu zakupów pierwszym krokiem do rozpoczęcia procesu zakupowego. Zanim jednak dojdzie do finalizacji i nowa usługa, komponent czy surowiec trafią do firmy, kupców czeka wieloetapowa praca. Spoczywa na nich także duża odpowiedzialność – w myśl zasady: pokaż mi swoich dostawców, a powiem ci, jaką firmą jesteś. O tym, jak wygląda praca kupca opowiada Magdalena Leszczyńska-Trela – Kierownik Działu Zakupów w firmie Cedo.

 

Czym zajmuje się kupiec? Kupowaniem. Choć wydaje się to logiczne, to rzeczywistość jest bardziej złożona, a sam zakup materiałów niezbędnych do produkcji jest wierzchołkiem góry lodowej. Dział zakupów przede wszystkim dba o prawidłowość funkcjonowania procesu zakupowego i kontroluje wszystkie jego etapy, tak aby finalny zakup spełniał kryteria jakościowe, kosztowe i operacyjne. Do tego dochodzi przestrzeganie wewnętrznych procedur, dopilnowanie wydatkowania, tak aby było zgodne z założonym budżetem oraz budowanie długofalowych relacji z dostawcami. Słowem – mnóstwo zadań. Dlaczego są one takie ważne? Bo wiele mówią o samej firmie – o jej kondycji i pozycji na rynku, ale przede wszystkim o wartościach, jakie wyznaje i jakim jest partnerem w biznesie. Dział zakupów w pewien sposób stoi na straży tego, by określony przez firmę kierunek był nie tylko ładnie brzmiącym hasłem, ale także realnym działaniem. Jak do tego podejść w praktyce?

 

Zasada numer jeden: weryfikować

 

W życiu nie warto wierzyć na słowo. W biznesie tym bardziej – trzeba sprawdzać i testować zanim zapadną kluczowe decyzje. Weryfikacja oferty handlowej, a także możliwości operacyjnych i jakościowych potencjalnych dostawców to jedno z podstawowych zadań kupca.

 

Na co dzień reprezentujemy interesy Cedo, ale przede wszystkim naszych klientów biznesowych, na zlecenie których realizujemy dany proces. Staramy się jak najlepiej spełniać ich oczekiwania, z uwzględnieniem wszelkich wewnętrznych standardów. Przy wyborze nowego dostawcy nie bazujemy wyłącznie na przedstawionej ofercie handlowej. Na tym etapie przeprowadzamy audyty jakościowe, techniczne i operacyjne, często testujemy próbki w zewnętrznych laboratoriach lub prowadzimy panele konsumenckietłumaczy Magdalena Leszczyńska-Trela i dodaje: jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi dostawcami, bierzemy udział w rozwiązywaniu problemów– jakościowych czy operacyjnych. Cenimy długofalowe relacje biznesowe i staramy się ich wspierać w rozwoju – dlatego, jeśli nasz sprawdzony partner potrzebuje np. dodatkowej certyfikacji, byśmy mogli dalej współpracować, jesteśmy gotowiwesprzeć go w przygotowaniu do audytu. Praca kupca nie kończy się w momencie zrealizowania dostawy, wtedy otwiera się kolejny etap.

Zasada numer dwa: być wiernym swoim zasadom

 

Świat, w którym żyjemy ciągle się zmienia – jako świadomi konsumenci coraz częściej zwracamy uwagę nie tylko na jakość produktu, ale także na warunki pracy i przestrzeganie norm etycznych w przedsiębiorstwach. I tu właśnie dużą rolę odgrywa dział zakupów. Jeśli jako firma chcemy, by nasze produkty odpowiadały na te oczekiwania, wspomniany dział powinien zadbać o dobór właściwych dostawców, urzeczywistnić nasze założenia co do misji, wizji i wartości firmy.

 

- W Cedo preferujemy dostawców, którzy pozytywnie przeszli audyt zapewniający bezpieczeństwo produktom tj. BRC lub IFS oraz audyt etyczny w zakresie poszanowania praw człowieka, warunków pracy, higieny, bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska w oparciu o wymagania standardów BSCI czy SMETA. Dodatkowo wielu naszych klientów przeprowadza własne audyty, których przejście jest warunkiem koniecznym do rozpoczęcia współpracy. Ważna jest dla nas także troska o środowisko naturalne, dlatego współpracujemy z dostawcami, którzy wykorzystują komponenty oznakowane logo FSC potwierdzające odpowiedzialne gospodarowanie zasobami leśnymi.Dopiero spełnienie wymagańdotyczących kryterium jakościowego, kosztowego i etycznego oraz odpowiednie możliwości operacyjne dają solidne podwaliny do rozpoczęcia współpracy i zbudowania długofalowej relacji biznesowej tłumaczy Magdalena Leszczyńska-Trela. – Warto cenić swoich partnerów biznesowych – w końcu to oni są najlepszą wizytówką firmy i wiele mówią o nas samychpodsumowuje.

 

Cedo Sp. z o.o. to firma z ponad 25-letnim stażem w Polsce. Siedziba Cedo, a także dwa zakłady produkcyjne mieszczą się w Kątach Wrocławskich. W jej portfolio produktowym znajdują się elementy niezbędne do funkcjonowania każdego gospodarstwa domowego – przede wszystkim worki na śmieci, ale także ściereczki bawełniane, papier do pieczenia, folia aluminiowa i wiele innych.

W swoich działaniach firma kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, dlatego przy produkcji wykorzystywane są przede wszystkim materiały uzyskane z recyclingu. Sprzedaż produktów odbywa się dwukanałowo – w ramach „private label” dużych marek, a także poprzez markę własną „Paclan”.



Biuro prasowe Cedo


POWIĄZANE

Śpiewająca kampania Piątnicy Roślinnej. OSM Piątnica startuje z intensywną kampa...

Pobiegli, by pomagać Tegoroczny Charytatywny Bieg z Butelką Mleka odbył się 4 wr...

Energy Starter to program promujący innowacyjne inicjatywy w sektorze energetycz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę