aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL wybudowała miasteczko. Nad jeziorem Czos powstało wyjątkowe miejsce.

4 lipca 2017

Moc atrakcji, przednia zabawa, pyszny poczęstunek a wszystko w bajecznych okolicznościach przyrody! Tak marka Maślanka Mrągowska obchodziła 20 lecie istnienia na rynku. W specjalnie powstałym z tej okazji Miasteczku Maślanki Mrągowskiej w pierwszą sobotę lipca, w trakcie corocznych Dni Mrągowa, na terenie mrągowskiej Ekomariny odbył się wielki otwarty, familijny piknik Mlekpolu.

 

Wydarzenie zaszczycili swą obecnością włodarze powiatu, gminy i miasta Mrągowo. Obchody jubileuszu Maślanki Mrągowskiej otworzyli: Burmistrz miasta Mrągowo, Otolia Siemienic oraz Prezes Zarządu SM MLEKPOL, Edmund Borawski.

 

- Mam nadzieję, że Święto Maślanka Mrągowskiej na stałe wpisze się w kalendarz wydarzeń w naszym mieście – deklarowała Burmistrz Siemieniec.

 

Inauguracyjny toast Maślanką Mrągowską wznieśli także starosta powiatu mrągowskiego Antoni Karaś i dyrektor ZPM Mrągowo, Marcin Piwowarczyk.

 

Przybyli na urodziny goście mogli m.in.: stworzyć swój wymarzony maślankowy koktajl, skorzystać z porad dietetyka, wziąć udział w warsztatach taneczno – sportowych i pokazach gotowania na żywo. W specjalnej Strefie Dziecka dla najmłodszych przygotowano gry i zabawy plenerowe, warsztaty kulinarne, plastyczne i recyklingowe.

 

Dla wszystkich uczestników urodzin Maślanki Mrągowskiej gotował Marcin Budynek -jeden z najbardziej uznanych polskich szefów kuchni, założyciel Akademii Kulinarnej oraz Klubu Szefów Kuchni. Jego pokazy kulinarne cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Goście pikniku mieli niepowtarzalną okazję nauczyć się jak przygotować wyjątkowe placuszki na maślance, maślankowe mohito czy grillowaną pierś z kurczaka macerowaną w maślance.

 

 

 

Wydarzenie dopełniły rozmowy z gośćmi specjalnymi. Plenerowe studio odwiedzili m.in. prof. Andrzej Babuchowski, Prezes Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego, twórcy pierwszej mrągowskiej maślanki Zdzisław Marcinkowski, Anna Pichała i Tadeusz Szczęsny. O swoim udziale w niezwykłej kampanii „Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego”, której bohaterką jest Maślanka Mrągowska opowiedzieli jej ambasadorowie, pracownicy SM MLEKPOL: Teresa Kossakiewicz, Agnieszka Skrzyńska, Marta Loch i Dariusz Choromański.

 

Wydarzenie prowadził znany i lubiany dziennikarz radiowy i telewizyjny – Krzysztof Jankowski Jankes.

 


 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

O marce Maślanka Mrągowska

 

Maślanka Mrągowska istnieje od 1997 roku.


To tradycyjny, polski orzeźwiający napój mleczny o lekko kwaskowym smaku. Maślanka jest bogata w białka i sole mineralne. Znajdziemy w niej nie tylko wapń, lecz także białka, sole mineralne i bogactwo witamin z grupy B. Maślanka zawiera tylko 1,5 tłuszczu. Jest lekkostrawna, dietetyczna i dlatego do codziennego menu chętnie włączają ją osoby pragnące zgubić kilka kilogramów. Maślanka ułatwia trawienie i reguluje gospodarkę pokarmową. Jej walory sprawiają, że jest pełnowartościowym uzupełnieniem diety, a nawet rozwiązaniem wielu problemów cywilizacyjnych. Dotyczy to zwłaszcza nietolerancji składników mleka krowiego – laktozy i białka. Maślanka Mrągowska, oprócz naturalnej występuje również w wersjach smakowych. Jej skład uzupełniają owoce: brzoskwinia, truskawka, pieczone jabłka, owoce leśne. W wersji deserowej Stracciatella, napój wzbogacono kawałkami aromatycznej czekolady. W 2016 r. paleta smaków Maślanki Mrągowski poszerzyła się o dwa nowe: cytryna oraz mango_kardamon. Połączenie najlepszego polskiego mleka i egzotycznych dodatków dało znakomite efekty. Od wiosny 2017 r. Maślanka Mrągowska udoskonaliła skład. Wyeliminowano syrop glukozowo – fruktozowy. Słodycz Maślankom Mrągowskim oddają wyłącznie owoce i cukier. Lifting graficzny przeszły także opakowania.


Maślanka Mrągowska ma swoich lojalnych konsumentów. Bez jakiegokolwiek wsparcia komunikacyjnego stała się największą marką w tym segmencie mleczarstwa, w Polsce. Dopiero w 2013 r. przeprowadzona została pierwsza kampania reklamowa Maślanki Mrągowskiej. Spot promocyjny zaskakiwał. Jego bohaterami byli starsi panowie, którzy po wypiciu Maślanki Mrągowskiej odtańczyli widowiskowy breakdance. W ten niebanalny sposób producent Maślanki Mrągowskiej pokazał jej niezwykłe wartości prozdrowotne łamiąc stereotyp, że produkty mleczne szkodliwe są dla osób w wieku dojrzałym. Przekaz ten skierowany był nie tylko do osób starszych. Miał także zainteresować młodego konsumenta pokazując właściwości Maślanki Mrągowskiej, która pozwala zachować dobre zdrowie i znakomita formę na długie lata.

 

W 2017 r. Maślanka Mrągowska użyczyła swego wizerunku niezwykłej, wieloetapowej kampanii Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol - Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego.

Jej celem było przypomnienie konsumentom wartości świadomego, racjonalnego odżywiania i korzystania z dobrodziejstwa tradycyjnych, regionalnych wyrobów mleczarskich. Twarzami kampanii byli wybrani drogą castingu pracownicy SM MLEKPOL.

 

 

 

 

O ZPM Mrągowo

W skład Spółdzielni Mleczarskiej MLEKPOL, ZPM w Mrągowie wszedł 29 października 2000 roku. Jest drugim Zakładem MLEKPOL-u pod względem ilości przerabianego mleka - udział w przerobie surowca wynosi ok. 20% . Przerób mleka w 2015 wyniósł 426 mln. litrów, przerób serwatki - 286 mln. litrów. Dziennie średnio, ZPM Mrągowo przerabia ok. 1 mln. litrów mleka oraz 800 tys. litrów serwatki. ZPM w Mrągowie zatrudnia 385 osób. Posiada system ISO i certyfikat HACCP. Zakład ma uprawnienie eksportowe UE. Posiada także certyfikaty IFS, BRC, Kosher oraz Hallal.


Ze względu na dużą ilość serwatki płynnej w 2014 r. Rada Nadzorcza i Zarząd Spółdzielni Mleczarskiej MLEKPOL w Grajewie podjęły decyzję o wybudowaniu w Mrągowie, w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich. W grudniu 2016 r. wmurowano kamień węgielny pod budowę proszkowni. Od tej pory prace postępują dynamicznie. Ich planowane zakończenie to lata 2018/19. Planowana wydajność zakładu to 3 mln litrów mleka i serwatki na dobę. Łączna powierzchnia budynków produkcyjnych to 20 tys. m.kw. Wysokość od 11- 43 m. Łączna kubatura - 360 tys. m.sześc. Wykonawcą części budowlanej jest firma Budimex SA. Technologie dostarczy GEA. W ZPSPM produkowane będą m.in. białka serwatkowe o dużej czystości i produkty z linii baby food. Koszt inwestycji szacowany jest na około 400 mln zł, a zatrudnienie w nowej proszkowni znajdzie najprawdopodobniej 160 osób.

 

O SM MLEKPOL

 

Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL w Grajewie to największy producent mleka i produktów mlecznych w Polsce. Od lat niekwestionowany lider rodzimego mleczarstwa oraz jeden z dwudziestu największych przetwórców mleka w Europie. Jako pierwszy podmiot skupowy w Polsce SM MLEKPOL przekroczyła granicę 1,5 mld litrów skupionego mleka. To blisko 5 milionów litrów mleka dziennie od ponad 11 300 producentów.





Produkty MLEKPOL-u powstają w 12 nowoczesnych i wysoko wyspecjalizowanych zakładach produkcyjnych w : Grajewie, Zambrowie, Mrągowie, Kolnie, Sejnach, Bydgoszczy, Sokółce, Dąbrowie Białostockiej, Radomiu, Zwoleniu, Gorzowie Wielkopolskim i Suwałkach.

SM MLEKPOL w swojej ofercie posiada: mleko pasteryzowane i UHT, śmietany i śmietanki, napoje fermentowane, masło, twarogi, serki wiejskie i śmietankowe oraz sery żółte. Flagowymi markami są: Łaciate, Milko, Białe, Mazurski Smak, Rolmlecz, Maślanka Mrągowska.

Ponad 30% wyrobów SM MLEKPOL jest eksportowanych do krajów Ameryki Południowej, Azji, Europy i krajów Dalekiego Wschodu. Zagraniczni odbiorcy doceniają jakość produktu oraz stabilność współpracy jaką zapewnia MLEKPOL.

 

SM MLEKPOL była wielokrotnie nagradzana i wyróżniana, w tym tytułem największego Pracodawcy Podlasia. Za swoje wyroby Spółdzielnia mleczarska MLEKPOL otrzymała m.in. złote medale w konkursie Międzynarodowych Targów Poznańskich Polagra Food w 2015 r., za Maślankę Mrągowską i serek homogenizowany o smaku waniliowym ROLMLECZ a w 2016 r. za mleko Łaciate Junior, Mleko Zsiadłe MLEKPOL oraz ser dojrzewający Złoty Mazur w plastrach.

Mleko ŁACIATE zostało nagrodzone prestiżowym tytułem Podlaskiej Marki a przez konsumentów - „Ulubionej Marki 2015” i Hitu Handlu. Otrzymało również „Złoty paragon” 2016 r. a wersja dla najmłodszych - Łaciate Junior 3,8% została wybrana „Przebojem FMCG” 2016 r. Jogurt Grecki MLEKPOL i śmietanka Łaciata 36% zyskały miano Najlepszego Produktu 2016.

MLEKPOL gwarantuje najwyższą jakość i naturalny smak produktów.



Biuro prasowe SM MLEKPOL


POWIĄZANE

Łączna powierzchnia uprawy kukurydzy w Polsce w roku 2023 przekroczyła 1,8 mln h...

MSD Animal Health zaprasza do konkursu “Pignnovation Award”  Udział mogą wziąć u...

Rada Polityki Pieniężnej podjęła wczoraj decyzję o utrzymaniu stóp procentowych ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę