W Krajowej Spółce Cukrowej (KSC) pracuje obecnie 12 z 27 cukrowni, restrukturyzacja spółki nadal jest konieczna, by mogła ona konkurować na unijnym rynku - powiedział podczas posiedzenia senackiej komisji rolnictwa i ochrony środowiska prezes KSC ...
Wczoraj gośćmi wiceprezesa Rady Ministrów Andrzeja Leppera, w ministerstwie rolnictwa i rozwoju wsi, byli akredytowani w Polsce dyplomaci do spraw rolnictwa. Witając dyplomatów szef resortu podziękował za współpracę w 2006 roku i stwierdził, że nie ...
Wielkopolscy rolnicy wyszli na drogi. Żądają od wicepremiera interwencji na rynku żywca, wymuszenia tego samego na Unii Europejskiej oraz dopłat do eksportu i magazynowania mięsa, a także natychmiastowego importu zboża spoza UE.
W lutym bieżącego roku firma Dupont organizuje na terenie całej Polski już po raz ósmy cykl konferencji poświęconych problematyce technologii produkcji najważniejszych gatunków roślin uprawnych, ze szczególnym uwzględnieniem zbóż i rzepaku
Wbrew zapowiedziom rząd podnosi podatki – alarmuje branża spożywcza. Chodzi o ustawę wprowadzającą fundusz promujący artykuły rolno-spożywcze. Przedsiębiorcom nie podoba się fakt, że nie będą mieli wpływu na wydawanie pieniędzy z funduszu na ...
Kolejna porcja notowań cen artykułów rolno - spożywczych z Lubelskiego Rynku Hurtowego w elizówce. Ceny z 23 stycznia
Ostatnio wołowina na giełdach towarowych stanowi niewielki odsetek transakcji. Podobnie jest z firmami, specjalizującymi się w obrocie tym mięsem na rynku krajowym. Właściwie, gdyby nie umowy kontraktacyjne z hipermarketami, które przy sprzedaży ...
Ubiegły rok dla producentów jaj nie był najgorszy, chociaż o hossie trudno mówić. Jakość naszych towarów docenili mieszkańcy Unii. W porównaniu z 2005 rokiem eksport wzrósł o blisko 4 tysiące ton. Największymi odbiorcami byli Niemcy i Czesi. To ...
Zapotrzebowanie jest brakuje tylko produktów. Tak o żywności ekologicznej mówią właściciele sklepów i restauracji, którzy eko-produktami chcą przyciągnąć klientów
Największymi reklamodawcami w mediach są nadal producenci żywności, którzy w minionym roku wydali na reklamę 2,6 mld zł - wynika z cennikowych danych Expert Monitora. Ich wydatki nominalnie wzrosły aż o 437 mln zł, najwięcej z wszystkich branż w ...