Adama_15.03.2020
Azoty_16.03.2020

WALENTYNKI – święto zakochanych

14 lutego 2020
WALENTYNKI – święto zakochanych

14. lutego to wyjątkowa data dla wszystkich zakochanych Ten wyjątkowy dzień zyskał popularność dopiero w latach 90. XX wieku. To właśnie w tym okresie miłość odmieniamy przez wszystkie przypadki. Któż z nas choć raz w życiu nie wręczał albo nie otrzymał kartki z serduszkami zawierającej wyznanie miłości. Walentynkowe życzenia składają także kot Mleczysław i Mleczna Kita. Nasi bohaterowie przygotowują wspólnie pyszny, mleczny deser w postaci panna cotta.

W kuchni czekają już przygotowane zakupy: mleko 3,2% (250ml), śmietanka kremówka 30% (250ml), maliny mrożone (1/2 szklanki), cukier (8 łyżek), ekstrakt z wanilii (2 łyżeczki), żelatyna (3 łyżeczki).

Na wykonanie tego smakołyku nie trzeba wiele czasu. Wystarczy jak mrożone maliny położymy w dolnej części lodówki do rozmrożenia. W tym czasie żelatynę przesypujemy do 1 szklanki i zalewamy 2 łyżkami zimnej wody, po czym odstawiamy do napęcznienia. W garnuszku umieszczamy mleko, śmietanę, cukier oraz ekstrakt z wanilii. Całość podgrzewamy cały czas mieszając do momentu aż cukier się rozpuści. Kiedy krem się zagotuje zdejmujemy garnuszek z ognia, dodajemy żelatynę i mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Następnie dodajemy zmiksowane maliny i mieszamy. Przelewamy masę do foremek i czekamy aż ostygnie.
Podajemy z miłością i życzeniami zdrowia, które mogą się spełnić, ponieważ dzięki zawartości mleka dostarczymy organizmowi witaminę A, odgrywającą istotną rolę w procesie widzenia, witaminę E, która poprawia stan naszej skóry oraz szereg witamin z grupy B. Dodatkowo zawarte w mleku wapń buduje mocne kości i twarde zęby.

Kot Mleczysław i Mleczna Kita z okazji Walentynek życzą wszystkim duuuuużo miłości, pogody ducha i radości z życia oraz zapraszają do udziału w bezpłatnym programie „Mamy kota na punkcie mleka”, sfinansowanego z Funduszu Promocji Mleka, gdzie czeka mnóstwo mlecznych niespodzianek!

Projekt „Mamy kota na punkcie mleka” prowadzony jest przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka i sfinansowany jest z Funduszu Promocji Mleka. Kampania skierowana jest do placówek z całej Polsce, uczniowie w wieku 6-10 lat, ich nauczyciele mogą do niego przystąpić w każdej chwili i wzbogacić lekcje o atrakcyjne materiały. Dzięki tej inicjatywie dzieci mają okazję poprzez zabawę dowiedzieć się o wartościach mleka i produktów mlecznych oraz korzyściach z nich płynących.

Aby dołączyć do programu, wystarczy wypełnić deklarację, którą można znaleźć na stronie www.kochammleko.pl. Należy ją wypełnić i przesłać drogą elektroniczną na adres: promocja@izbamleka.pl lub wysłać pocztą na adres: Polska Izba Mleka, ul. Mickiewicza 7 lok. 23, 15-213 Białystok. Mleczna kampania obejmuje swoim zasięgiem szkoły z całej Polski, a udział w programie jest całkowicie bezpłatny.

 

Biuro kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”


POWIĄZANE

Pionierskie rozwiązanie, jakim jest Platforma Żywnościowa, stwarza nowe możliwoś...

Ubezpieczonemu rodzicowi, który sprawuje osobistą opiekę nad dzieckiem – w związ...

Od 18 lat nieprzerwalnie organizowane jest Międzynarodowe Forum Spółdzielczości ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę