aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Mleko mam i łyka Ci dam

26 listopada 2020
Mleko mam i łyka Ci dam

Mleko i jego przetwory powinny być stałym składnikiem zróżnicowanej diety dzieci, jak i dorosłych. Dzięki obecności w nim wielu składników odżywczych i pokarmowych pomaga utrzymać organizm w dobrej kondycji.

Mleko i jego przetwory bogate są w białko, potas, magnez, cynk, miedź, witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A, D, E, K) oraz witaminy z grupy B. Zawarty w mleku wapń, fluor, fosfor, wzmacniają zęby i zapobiegają próchnicy. Szczególnie istotny dla uzębienia jest wapń, który odpowiada za ich prawidłową strukturę. Znajdziemy go w takich produktach mlecznych jak mleko, jogurt, maślanka czy kefir. Brak odpowiedniej ilości tego pierwiastka w organizmie niesie za sobą poważne problemy w postaci kruchości zębów jak i uszkodzenia zębów. Jednym z produktów mlecznych, które obniżają rozwój próchnicy są sery żółte. Te artykuły spożywcze podnoszą pH płytki nazębnej i równocześnie zapobiegają zapaleniu dziąseł. Ser zawiera w swoim składzie difosforany, wzmacniające szkliwo.

Dlatego też w ciągu dnia powinniśmy pamiętać o mleku i produktach mleczarskich. Wystarczy 3-4 szklanki mleka by pokryć dzienne zapotrzebowanie organizmu dziecka. Nabiał to nie tylko cenne źródło witamin i minerałów, to również dzienna dawka energii. Nie czekaj, po szklaneczkę mleka do kuchni uciekaj! Smacznego!

Uwaga! Kampania „Mamy kota na punkcie mleka” dostosowała regulamin do aktualnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa i aktywnie prowadzi rekrutacje placówek do bezpłatnego programu finansowanego z Funduszu Promocji Mleka i organizowanego przez Polską Izbę Mleka wraz z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Na Wasze zgłoszenia czekamy cały 2020 rok.

Aby dołączyć do programu należy wejść na naszą stronę internetową www.kochammleko.pl zapoznać się z regulaminem, pobierać deklarację przystąpienia do projektu, wypełnić i odesłać najlepiej na adres mailowy promocja@izbamleka.pl. Placówka zostanie wyposażona w szeroki zasób materiałów edukacyjnych i gadżetów (ilość materiałów ograniczona) oraz będzie mogła brać udział w ciekawych konkursach i spotkać mlecznych bohaterów – kota Mleczysława lub Mleczną Kitę.

 

Biuro kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”


POWIĄZANE

Projektowanie ogrodów to piękna pasja, a jednocześnie cenna umiejętność. Pozwala...

Jak na razie, jedynym dokumentem pod którym podpisała się strona rządowa są usta...

Parlament UE przyjął nowe przepisy, które sprawią, że opakowania staną się bardz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę