aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Promocja polskiego rolnictwa i przemysłu spożywczego podczas targów AGRA w Słowenii

4 września 2018
Promocja polskiego rolnictwa i przemysłu spożywczego podczas targów AGRA w Słowenii

Od 25 do 30 sierpnia 2018 r. trwała 56. edycja targów rolno-spożywczych AGRA, która odbyła się w Gornej Radgonie w Słowenii. Było to największe pod względem liczby wystawców i ilości krajów uczestniczących w wydarzeniu w tym regionie.

W tegorocznych targach uczestniczyło około 1800 wystawców z 28 krajów (w tym 8 firm z Polski) i ok. 120 tys. zwiedzających. Oprócz Polski stoiska narodowe zorganizowały również Macedonia, Węgry, Austria i Chorwacja. Na powierzchni wystawienniczej około 73 tys. metrów zaprezentowano towary i usługi związane z rolnictwem, przetwórstwem spożywczym, zdrową żywnością, gastronomią i handlem artykułami rolno-spożywczymi. Równolegle odbyły się targi opakowań i logistyki INPAK. Krajem partnerskim tegorocznej edycji była Macedonia.

Podczas targów AGRA, Ambasada RP w Lublanie przy wsparciu Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi RP oraz Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, zorganizowała stoisko promocyjno-informacyjne, gdzie oprócz materiałów informacyjnych o charakterze makroekonomicznym, prezentowała materiały promocyjne polskich firm w formie ulotek, prospektów i folderów oraz ogólne materiały informacyjne nt. rolnictwa i przemysłu spożywczego w Polsce pod hasłem „Polska smakuje/Poland Tastes Good”.

Na polskim stoisku zaprezentowano szeroką gamę produktów spożywczych z wielu branż. Zwiedzający targi wykazywali duże zainteresowanie polską ofertą. Pracownicy placówki udzielali informacji dotyczących polskiego sektora rolno-spożywczego oraz możliwości nawiązania bezpośrednich kontaktów z firmami, które zdecydowały się na promocję na rynku słoweńskim. Dodatkowo przedstawiciele polskich firm, którzy byli obecni na targach, mieli możliwość skorzystania z polskiego stoiska i  przeprowadzenia na nim rozmów z potencjalnymi kontrahentami.

Informacje o udziale Polski, spotkaniach i obecności polskich firm były podawane również przez większość dzienników i radiostacji oraz uwzględnione w oficjalnym programie targów.

Odwiedzający polskie stoisko przedsiębiorcy z regionu poszukiwali w szczególności: przetworów owocowych i warzywnych, wybranych słodyczy, zbóż i pasz oraz produktów dla HORECA. Rynek słoweński, z powodu niskiego poziomu samozaopatrzenia, jest perspektywicznym kierunkiem dla polskiego eksportu rolno-spożywczego.

 

KOWR


POWIĄZANE

W epoce cyfrowej, gdzie przechowywanie danych w chmurze staje się coraz bardziej...

W większości rynkach hurtowych w kraju mamy do czynienie ze stabilizacją cen. Ży...

  Szczyt Cytaty) powiązane tematy Wydrukuj przyjazny plik PDF Kontakty dla medió...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę