aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Sterowiec Goodyear Blimp wraca do Europy

29 maja 2020
Sterowiec Goodyear Blimp wraca do Europy
Newseria Biznes

Kultowy symbol powraca. Po raz pierwszy od prawie dekady legendarny sterowiec Goodyear Blimp pojawi się nad Europą. Powrót sterowca jest najnowszą z serii działań wspierających biznes Goodyear na Starym Kontynencie. Wsparcie to obejmuje m.in. odświeżoną w ciągu ostatnich 18 miesięcy, wielokrotnie nagradzaną, europejską ofertę produktową, wprowadzenie możliwości bezpośrednich zakupów internetowych na wybranych europejskich rynkach, nawiązanie współpracy z nowymi partnerami medialnymi oraz powrót do międzynarodowego sportu motorowego. 


„Sterowiec Goodyear Blimp to prawdziwy symbol, który od prawie stu lat urzeka wyobraźnię konsumentów i entuzjastów w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie” – powiedział Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Goodyeara w Europie. „Jego długo oczekiwany powrót do Europy jest jednocześnie doskonałym sposobem na świętowanie naszego powrotu do sportów motorowych, nowego partnerstwa medialnego z Eurosportem oraz nowości produktowych”.


Latający nad Europą sterowiec Goodyear Blimp, model Zeppelin NT, obsługiwany będzie przez Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH z siedzibą w Friedrichshafen w Niemczech. To najnowszy rozdział w prawie 100-letniej współpracy między Goodyear i Zeppelinem. 


Półsztywny sterowiec Zeppelin NT mierzy ponad 75 m długości – prawie trzy czwarte długości boiska do piłki nożnej – i prawie 18 m wysokości. Jest to ten sam model sterowca, co wykorzystywany przez markę w Stanach Zjednoczonych – tam Goodyear posiada trzy tego typu maszyny. Unosząc się nad Europą i zapewniając wyjątkowe relacje z najważniejszych wyścigów, będzie pełnił funkcję doskonałego ambasadora marki. Oprócz tego maszyna będzie wykonywała komercyjne loty (pasażerskie) na terenie Niemiec.


„Zeppelin jest dumny z tego, że może dalej rozwijać i poszerzać wieloletnią współpracę z Goodyearem” – powiedział Eckhard Breuer, CEO of Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH. „Nie możemy się doczekać, aby dodać Europę do obszaru współpracy nadając naszym relacjom nowy, międzynarodowy wymiar”. 


Sterowiec Goodyear Blimp, częściej widywany w Stanach Zjednoczonych podczas dużych imprez sportowych, w tym wyścigów NASCAR, rozgrywek NBA i PGA, jest jednak dobrze znany w Europie. Po raz pierwszy przyleciał do Europy w marcu 1972 r., a w czerwcu tego samego roku wykonał dziewiczy lot do Cardington w Anglii. Słynny sterowiec nazywany wtedy ‘Europa’ wzbijał się w europejskie niebo przez kolejne 14 lat, biorąc udział w wielu ważnych wydarzeniach sportowych i kulturalnych, m.in. Grand Prix Niemiec na Nürburgringu w 1985 r., French Open na Rolland Garros w 1986 r., a nawet dwóch brytyjskich weselach królewskich, zanim w 1986 r. przeszedł na emeryturę. 


W kolejnych latach sterowce marki wracały na europejskie trasy, jednak lot próbny z Friedrichshafen to pierwszy lot sterowca Goodyear w Europie od 2012 r. 


W najbliższych tygodniach sterowiec marki będzie latał w rejonie Friedrichshafen i szerzej na terytorium Niemiec. Docelowo ma pokazywać z powietrza najważniejsze wyścigi rozgrywane w Europie, jakie pozostały w kalendarzu sportów motorowych na sezon 2020. 


Będzie to kolejny, znaczący impuls powrotu Goodyear do wyścigów międzynarodowych. Firma została już oficjalnym dostawcą opon do klasy LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), Europejskiej Serii Le Mans od sezonu 2021, Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych (BTCC) oraz za pośrednictwem nowego partnerstwa medialnego z czołowym europejskim nadawcą sportowym, Eurosport, dla Pucharu Świata Samochodów Turystycznych FIA (WTCR) oraz Pure ETCR, pierwszej serii wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych wielu marek (umowa obowiązuje od sezonu 2020).

Zdjęcia sterowca są dostępne na stronie https://corporate.goodyear.com/en-US/media/gallery/blimps.html. 

Więcej informacji na temat powrotu sterowca Goodyear Blimp do Europy można znaleźć na stronie https://www.goodyear.eu/pl_pl/consumer/why-goodyear/blimp.html?utm_source=pr_activation&utm_medium=referral&utm_campaign=blimp, oraz na profilach marki na Facebooku, Twitterze i Instagramie.

 

 

Newseria Biznes


POWIĄZANE

Sekrety bezpiecznych transakcji online: Najlepsze praktyki dla użytkowników syst...

Jak wynika z najnowszego sondażu, 76,1% Polaków na co dzień oszczędza na zakupac...

Folia stretch jest niezwykle wszechstronnym materiałem, który ma szereg różnych ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę